Word jij de

van jouw bedrijf?

Ben jij door je baas gebombardeerd tot social media manager, maar ren je stiekem als een kip zonder kop rond in de online jungle? Heb je het gevoel dat er véél meer uit je socials te halen valt als je daadwerkelijk kennis hebt van hetgeen waarmee je bezig bent? Dan is onze opleiding Social Media Baas iets voor jou.

Ook jij kunt een succesvolle social media strategie neerzetten, je hebt alleen een goed plan en de juiste kennis nodig.

Wil jij begrijpen hoe social media werken, hoe je de socials van jouw organisatie naar een hoger niveau kan tillen en jij (ja jij!) zo dé social pro van de business wordt?

Je kent het vast wel: je bent als communicatiemedewerker of marketeer druk in de weer met nieuwsbrieven maken, positionering, nieuwe markten aanboren en o ja… de social media kanalen, want je baas heeft je met de gedachte ‘leuk voor erbij’ ook nog even gebombardeerd tot dé nieuwe social media strateeg. Lucky you. Van jou wordt verwacht dat je aan de slag gaat met de ietwat uitgedroogde socials en zo nieuwe leads binnenhaalt en de concurrentie voorblijft. Zonder ervaring. Zonder kennis. Zonder ideeën. Zonder strategisch plan.

Jouw gedachtes? Die schieten op en neer
tussen ‘Help’, ‘Paniek’ en ‘Nog meer paniek’.

Je voelt je dom. Oké, je weet wat Facebook, Pinterest en Instagram voor social platformen zijn, je plaatst er immers zelf ook weleens een vakantiefoto op, maar hoe je ze daadwerkelijk effectief moet inzetten voor je bedrijf? Jij hebt geen idee.

Welke content plaats je? Wanneer moet je posts plaatsen? Wat als je geen inspiratie hebt? Het is een greep van een aantal twijfelachtige gedachtes die door jouw hoofd spoken. Het probleem zit ‘m er niet in dat je niet wil. Want je wil juist graag, heel graag zelfs, maar je weet alleen niet hoe. Vervolgens rommel je wat aan, plaatst zo af en toe een post, maar tot een daadwerkelijk effectief en strategisch plan is het nooit gekomen. Je wil niet achterblijven op de concurrent die wel toffe post plaatst en je baas trots maken, maar toch ga je nooit over tot actie. Het resultaat: je schuift het voor je uit, want: ‘Dat doe je morgen wel’, maar reality check: morgen komt nooit.

Eigenlijk is het best gek dat men vindt dat je social media, net als kunnen lopen, maar gewoon moet kunnen of ‘erbij kan doen’. Dat, terwijl je geen idee hebt hoe het écht werkt. Niemand heeft jou geleerd een social media strategie in elkaar te zetten en er is niemand om jou daarbij te helpen. En dat is jammer, jammer omdat er zoveel uit social media te halen valt: een groter bereik, meer interactie, binding met je klanten en meer verkopen.

Hoog tijd voor verandering en die spreekwoordelijke schop onder je kont, vind je niet?

Met onze online opleiding Social Media Baas leer jij hoe je een sterke social strategie neerzet, hoe je killer content maakt én hoe je social media advertising kan inzetten om je verkopen te vergroten. De drie belangrijkste thema’s die jouw socials verder gaan brengen.

Herken je dit?

Na de opleiding Social Media Baas:

Jij wil social media slim inzetten, verstand van zaken hebben, niet meer twijfelen, je dom voelen en ontelbare uren in je socials steken om erachter te komen dat die tijd, moeite en energie je amper iets hebben opgeleverd.

Word een Social Media Baas

van €1490 voor:

(exclusief btw)

Online opleiding: Social Media Baas

  • Toegang tot de volledig online opleiding. Via video’s leer jij – wanneer het jou uitkomt – alles op het gebied van social media. Liever lezen? Dat kan ook! De informatie is in tekst en video beschikbaar.
  • Opdrachten om je kennis direct in de praktijk te brengen en toe te passen op de organisatie waar jij werkt. 
  • Digitaal werkboek.
  • Digitale toetsen om je kennis te testen.
  • Certificaat van deelname.

Extra

  • Gratis toegang tot de training Killer Content Creëren (twv €94).
  • Je wordt lid van de Sosocial Club: Een Facebook Community waarin je jouw social vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.
  • Social media cheatsheets die jou helpen social media makkelijk en slim in te zetten.

Inhoud van de opleiding

MODULE 1: SOCIAL MEDIA STRATEGIE

Waar ben je zonder goede basis? Nergens! In de eerste module gaan we aan de slag met een sterke basis. Een goede strategie zodat jij weet waar je mee bezig bent en welke kant je op moet.

Les 1.1: Social doelen bepalen
Les 1.2: Jouw ideale klant
Les 1.3: Waar is jouw ideale klant?
Les 1.4: Het Facebook algoritme uitgelegd
Les 1.5: Het Instagram algoritme uitgelegd
Les 1.6: Facebook & Instagram Shops
Les 1.7: Shops How to

MODULE 2: SOCIAL MEDIA CONTENT

Content = king. Sterke content is de key naar succes op social media. In deze module leer jij hoe je Killer Content maakt.

BONUS: Training Killer Content Creeren

Les 2.1: Copywriting voor dummies
Les 2.2: Content maken voor stories
Les 2.3: Hashtags
Les 2.4: Beeldgebruik
Les 2.5: Contentdoelen
Les 2.6: Social media handboek

MODULE 3: SOCIAL MEDIA ADVERTISING

Soms is een sterke strategie en Killer Content niet genoeg: ads gaan je dan zeker verder helpen. Maar waar te beginnen? De Facebook ad manager kan een behoorlijk doolhof zijn met al die knopjes. Hier leren we je van 0 alles over adverteren op Facebook & Instagram.

Les 3.1: Opstarten (business account aanmaken, pixel installeren, collega’s toevoegen)
Les 3.2: De basis van adverteren
Les 3.3: Doelgroepen maken
Les 3.4: Retargeting
Les 3.5: Dynamische ads maken
Les 3.6: Mensen uitsluiten
Les 3.7: Targetten op een plek
Les 3.8: De perfecte advertentie tekst

MODULE 4: SOCIALS ANALYSEREN

Alles loopt: je maakt je content, je hebt een plan. Tijd om te analyseren en te optimaliseren. Maar hoe lees je die social stats? En hoe speel je erop in? Dat leer je in deze module.

Les 4.1: Voortgang bijhouden
Les 4.2: Resultaten content analyseren
Les 4.3: Optimaliseren

Les 1: Introductie
Tijdens deze module nemen we je mee door de training en leggen we uit waarom het zo belangrijk is om op social media actief te zijn.

Les 2: Social media thema’s
Samen gaan we het fundament leggen voor jouw social media content. We kiezen thema’s die centraal staan in jouw organisaties, in je socials en die jou houvast geven om makkelijker social content te denken.

Les 3: Social media brainstorm
In module 3 gaan we aan de slag met een grote brainstorm. Of je nu alleen of met collega’s bent: we gaan creatief bezig zijn aan de hand van jouw hoofdthema’s uit module 2. Ook ga je series bedenken voor je socials en leer ik je in te spelen op actualiteiten.

Les 4: Social media vormen
Welke vormen social posts zijn er mogelijk op Facebook? Wat zijn Facebooks favorieten? Ook gaan we het in deze module hebben over de beeldstijl van jouw socials en de tone of voice van je social content. Daarmee zet jij de puntjes op de i voor sterke social posts.

Les 5: Contentplanning maken
Hoe vaak ga je posten? Wanneer en wat? Tijdens deze module gaan we een contentplanning maken en heb jij een sterke social planning in de pocket. Ook ga ik je laten zien wat je hebt aan content die je al eens geplaatst hebt.

EXTRA: Tools en tricks
Als marketeer ben jij al druk zat. Een paar tools die het social leven net wat efficiënter en makkelijker maken komen daarom vast van pas! Dit zijn mijn favoriete apps en websites.

Je wordt lid van de Sosocial Club:

Een Facebook Community waarin je jouw social vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.

We werkten al samen met

Ik ben Carlijn Bekker, founder van Social Media Agency & Academy SOSOCIAL. Met SOSOCIAL help ik jou om: een sterk social media plan op te zetten, killer content te creëren en leer ik je aan de juiste knoppen te draaien om een goedlopende social ad te maken.

Ben jij ineens social media manager, maar weet je echt niet alle ins en outs van de online wereld?

Ik weet hoe jij je voelt.

Zo’n negen jaar geleden werd ik gebombardeerd tot degene die social media er ‘nog even bij mocht doen’. Hoe dat voelde? Alsof ik uit een vliegtuig moest springen zonder parachute zegmaar. Want ja: socials vond ik best tof, maar wat wist ik er nou eigenlijk echt van? Ik deed maar wat. En ondertussen keek iedereen van het bedrijf mee via Facebook en Instagram én had iedereen er een mening over.

Inmiddels heb ik alle kanten van de online wereld gezien: ik schreef het boek: De Blog Bijbel, verzorgde social teksten voor grote bedrijven, bedacht social strategieën en maakte advertentie campagnes. En ja daarbij heb ik vaak mijn hoofd gestoten. Ik maakte fouten, herpakte mezelf, maakte nog meer fouten, leerde ervan, twijfelde om door te gaan, maar zette door. De liefde voor social media begon: van iets wat ik erbij deed, werd het mijn fulltime baan. Steeds meer bedrijven wilde dat ik hun socials ging verzorgen.

Dat ik nu mijn eigen social agency heb, is een droom die uitkomt. Ik wilde niet voor een baas werken, maar zelf de touwtjes in handen hebben. Geen 9 till 5 job, maar werken vanuit de hele wereld. Na SOSOCIAL the Agency vond ik het tijd voor een extra tak. Ik wilde niet alleen alle social content voor bedrijven maken en ze alles uit handen nemen. Maar marketeers en communicatiemedewerkers opleiden om dit zelf te kunnen. Dat gevoel van eerst geen idee hebben wat je aan het doen bent, naar zelf succes halen uit je socials dat gun ik iedereen. Mijn kennis overdragen en van zoveel mogelijk mensen ook een social media pro maken is mijn droom. SOSOCIAL the Academy was geboren.

Ben jij er klaar voor om jouw socials aan te pakken en zélf een succesvolle social strategie neer te zetten? I’ve got your back!

deelnemers OVER de opleiding social media baas

WAAROM SOSOCIAL?

LIEVER EERST EEN
GRATIS KENNISMAKINGSGESPREK INPLANNEN?

F.A.Q.

Ben jij binnen het bedrijf waar je werkt verantwoordelijk voor social media? En zijn de social accounts actief? Maar heb je het gevoel dat er nog meer uit te halen valt? En weet je niet hoe, omdat je de kennis en ervaring mist? Dan is de opleiding iets voor jou.

Iedere maand komen er nieuwe lessen live. De online opleiding is opgebouwd uit 4 modules en ongeveer 8 lessen per module. Die lessen zijn variërend in tijd. We verwachten dat je zo’n drie dagen met de opleiding bezig bent (afhankelijk van je tempo) , inclusief het uitwerken van de opdrachten. 

Vind je de online opleiding een te grote stap? Dan zou je eerst kunnen beginnen met de online videotraining Killer Content Creëren. 

Wil je juist naast de opleiding persoonlijke begeleiding en een op maat gemaakt plan? Dan is ons Social Boost Programma misschien iets voor jou. 

Wil je bereik, interactie en verkopen mislopen? Of duizenden euro’s aan marketingbureau’s uitgeven om de socials volledig uit handen te geven? Of investeer je in je eigen team en kennis waardoor jij zelf social media kunt aanpakken? Geen moeilijk antwoord toch.

Misschien is deze opleiding nog een te grote stap voor je! De online training Killer Content Creëren is misschien een mooi opstapje voor jou.

Een ding staat vast: dat social schuldgevoel gaat niet zomaar weg. Waarom twijfel je nog? Blijf je nog maanden aanmodderen of pak je je socials eindelijk aan? Dan heb je straks wel de kennis om zelfverzekerd met je socials aan de slag te gaan.